Driftinfo

Ändringar för telefonin

Bredbandstelefonin (dvs 0498-nummer via internet) försvinner om och när man installerar nya routern. Ta hjälp av Stenkyrkafiber om ni är beroende av den fasta telefonen via internet. Även övriga 0498-nummer kommer att försvinna så småningom så det finns anledning att ordna med detta redan nu:

• Vänta med att installera routern för att kunna fortsätta med bredbandstelefonin
  • Eller avsluta 0498 och använd mobilen istället, det går att koppla den till bredbandet om man har dålig täckning. Stenkyrkafiber hjälper till med det om ni behöver, men ta gärna hjälp av någon i er närhet om det går.
  • För dem som har behov av en telefon med stora knappar eller extra bra ljud så hjälper vi till med det också.